lunes, diciembre 19, 2005

Un mon dividit, una escola dividida

El terme desigualtat o la problemàtica creada a partir dels conflictes entre nord i sud sempre s’ha associat a aspectes més globals i materialistes de la humanitat.

Les classes d’història dels instituts i les escoles estan repletes de fets històrics, d’exemples i de noms que remeten aquest caràcter generalista del concepte: La Guerra d’independència Americana entre nord (colons fidels a la corona britànica ) i sud (colons independentistes ajudats per França), La Guerra Civil Espanyola entre nord (Franquistes simpatitzants del nazisme i el feixisme) i sud (Republicans recolzats per les forces internacionals i el comunisme), La “Guerra” per enderrocar l’apartheid a Sud-àfrica entre nord (colons britànics) i el sud (població autòctona africana), La segona Guerra Mundial entre les forces de l’eix del nord (Nazisme i Feixisme) i els aliats del sud (sense oblidar-nos de l’ajuda i irrupció dels Estats Units d’Amèrica en el conflicte), o fins i tot la Guerra del Vietnam entre sud (ajudats per França i més tard pels americans) i el nord (recolzat pels soviètics). Podem dir que el context de la Guerra Freda és el màxim exponent d’aquest conjunt de conflictes.

Però tot i la importància d’aquests fets a l’hora d’interpretar o entendre el perquè sorgeix aquest conflicte o desigualtat entre països i nacions, és igual de necessari tenir present aspectes més concrets que sovint passen desapercebuts. Com per exemple la desigualtat social i econòmica entre el nord i el sud d’Espanya, entre el nord i el sud de Tunísia, entre el nord de Barcelona (Pedralbes, Esquerra de l’Eixample, St Gervasi) i el sud (Barceloneta, Casc Antic, Raval).

Però acotem encara més: Les diferències entre el nord i el sud d’una classe, entre els intel•ligents i els mals estudiants, entre els guapos i els lletjos, entre els que tenen futur i els que no...

0 Comments:

Publicar un comentario

//photos1.blogger.com/blogger/6861/1649/1600/photo%20meva.jpg: << Home